2000 na zakupy w Lidlu? Nie daj się nabrać!
Aby otrzymać nagrodę, należy podać swoje dane osobowe wraz z numerem telefonu. Skutkuje to zapisaniem się do płatnej subskrypcji SMS-owej. A to kosztuje miesięcznie kilkadziesiąt złotych!
Sonia Karman z biura prasowego Lidl Polska podkreśla, że firma nie jest organizatorem wspomnianego konkursu. - Apelujemy do naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, a także o przekazywanie informacji o tego typu zdarzeniach bezpośrednio odpowiednim organom ścigania - mówi Sonia Karman.
Jak się okazało, pod sieć dyskontów podszywa się firma Mons Management IT Ltd. Jest ona zarejestrowana w Bułgarii.
Oferta może być rozsyłana w różnej formie i z użyciem różnych haseł, np.: „Lidl rozdaje nagrody” czy „Zostaliśmy nagrodzeni tytułem Laur Klienta. Aby to uczcić rozdajemy nagrody! Wypełnij naszą krótką ankietę, aby wziąć udział. Wykorzystaj swoją szansę na wygraną już teraz”.
Są też maile tej treści: „Lidl świętuje otwarcie nowych sklepów! Drogi (imię) Lidl nadal otwiera nowe sklepy w 2016 roku. Aby to uczcić mamy specjalną możliwość, z każdego otwarcia rozdajemy darmowe karty podarunkowe 100 nowym klientom. Weź udział teraz aby zobaczyć czy wygrałeś”.
Sonia Karman z biura prasowego Lidl Polska podsumowuje: - Informacje o wszystkich naszych promocjach i konkursach znajdują się tylko i wyłącznie na stronie internetowej www.lidl.pl, w dystrybuowanych gazetkach reklamowych oraz oficjalnych kanałach społecznościowych.
To nie pierwszy przypadek, gdy oszuści podszywają się pod sieć handlową i próbują naciągnąć klientów. Ich „ofiarą” padła m.in. Ikea oraz Biedronka.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?