Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany w urzędach pracy

Piotr Ciastek
Zmiany w urzędach pracy. Powiatowy Urząd Pracy w Kłobucku wprowadził zmiany organizacyjne wynikające z dostosowania się do nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia.
Zmiany w urzędach pracy. Powiatowy Urząd Pracy w Kłobucku wprowadził zmiany organizacyjne wynikające z dostosowania się do nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia. ARC
Zmiany w urzędach pracy. Powiatowy Urząd Pracy w Kłobucku wprowadził zmiany organizacyjne wynikające z dostosowania się do nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia.

Urząd musiał zapewnić odpowiednią liczbę doradców klienta indywidualnego i instytucjonalnego do wymogów wynikających z ustawy. Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wprowadziła nowy sposób postępowania przez urzędy pracy przy obsłudze bezrobotnych. Opiera się on na koncepcji profilowania pomocy. Ustawa wprowadza trzy profile: profil pomocy I, przewidziany dla osób aktywnych, profil pomocy II, przewidziany dla osób wymagających wsparcia i profil pomocy III, dla osób oddalonych od rynku pracy. W zależności od ustalonego profilu Urząd będzie mógł zastosować daną formę pomocy przewidzianą do realizacji w ramach konkretnego profilu). Przygotowują i realizują wspólnie z klientem indywidualne plany działania, których celem jest pozyskanie odpowiedniej oferty pracy i doprowadzenie osoby bezrobotnej do znalezienia zatrudnienia i skutecznego wejścia na rynek pracy.

Poszukujący pracy będą od tej pory pod opieką doradcy klienta. Doradca taki, stosownie do potrzeb danej osoby, będzie udzielał jej pomocy lub pomagał uzyskać pomoc od tych pracowników urzędu, którzy są przygotowani do świadczenia pomocy specjalistycznej. Każdy bezrobotny i poszukujący pracy zarejestrowany w urzędzie pracy będzie od początku prowadzony przez tego samego doradcę klienta, co zwiększy zaufanie bezrobotnych do urzędu pracy. Podobnie zorganizowane zostaną działania urzędu pracy w stosunku do klientów instytucjonalnych.

Zmiany w urzędach pracy. PUP Kłobuck

Jak informuje PUP w Kłobucku jego pracownicy pełniący funkcję doradców klienta pełnią w urzędzie rolę tzw. „jednego okienka”. Ci pracownicy zajmują się w szczególności bezpośrednim kontaktem z klientem. Poprzez stosowny kwestionariusz oraz rozmowę profilują indywidualną pomoc dla danej osoby. Z kolei doradcy klienta instytucjonalnego będą zobowiązani do utrzymywania regularnych kontaktów z pracodawcami działającymi na terenie powiatu oraz z tymi spoza rejonu.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na klobuck.naszemiasto.pl Nasze Miasto