Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Głos czytelnika: Połączenia "widma" na rachunku Telekomunikacji Polskiej

Monika Krężel
Ileż można płacić za połączenia, których się nie wykonało?
Ileż można płacić za połączenia, których się nie wykonało? KARINA TROJOK
Szok! Urządzenie medyczne samo łączyło się z pewnym numerem

Jerzy Górnikowski z Bytomia jest klientem Telekomunikacji Polskiej. Od sierpnia ubiegłego roku na otrzymywanych przez niego rachunkach widnieją połączenia z tajemniczym numerem. - Co miesiąc płacę za kilka rozmów, których nie wykonuję! - denerwuje się nasz Czytelnik. - Napisałem siedem reklamacji, ale tylko dwie zostały uwzględnione.

Bytomianin dostaje co miesiąc faktury z TP SA. Już w sierpniu 2010 r. pojawiły się na rachunku cztery rozmowy z numerem 0080063380000. - Zdumiałem się, bo ani ja, ani żona nie dzwoniliśmy pod taki dziwny numer. Rachunek zapłaciłem, a jakże. Klientem Telekomunikacji jestem od 30 lat, nie spóźniam się z opłatami - opowiada Jerzy Górnikowski.

Jakież było jego zdziwienie, gdy w kolejnym miesiącu na fakturze były te same połączenia. A potem w kolejnym, i w kolejnym... - Wyliczyłem, że w ciągu 12 miesięcy aż 73 razy rzekomo dzwoniłem na ten numer. To wszystko kosztowało mnie 24 złote. Kwota nie jest duża, nie o nią mi chodzi. Ale o zasadę, że od roku, pomimo moich wielu interwencji, Telekomunikacja nie potrafi mi pomóc - podkreśla nasz bohater.

Pierwszą reklamację nasz Czytelnik złożył już w listopadzie ubiegłego roku. W sumie napisał siedem reklamacji, ale tylko dwie mu uwzględniono. Z infolinii TP otrzymał informację, w jakich godzinach odbywały się połączenia. - Zwykle około godziny 22 i 23 - relacjonuje Jerzy Górnikowski. - Co ciekawe, pani z infolinii też próbowała kilka razy połączyć się z numerem 0080063380000, ale nie udało się jej.

Jerzy Górnikowski informował pracowników infolinii, że do telefonu miał podłączone urządzenie Medtronic Virtuoso II DR. Ono służy do przekazywania informacji z implantowanego kardiowertera - defibrylatora do Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu. Pacjent łączy się z placówką medyczną tylko raz w miesiącu - pierwszego dnia każdego miesiąca i to w godzinach rannych.

- Byłem ostatnio na kontroli w Zabrzu i wypytałem raz jeszcze lekarza o szczegóły - mówi nasz bohater. - Urządzenie przykładam sam do wszczepionego rozrusznika, a przyrząd w szpitalu spisuje dane. To połączenie jest bezpłatne. Tymczasem według techników z TP SA sieć i urządzenia są sprawne, a zabezpieczenia zgodne z obowiązującymi normami. Do tego nie znaleziono śladów korzystania z urządzeń przez osoby postronne, nie stwierdzono też uszkodzeń urządzeń rejestrujących połączenia - podkreśla.

Co ciekawe, w styczniu 2011 r. klient otrzymał informację, że założono blokadę na numery telefonów rozpoczynające się od 0 700 i 0 800. - Jednak połączenia nadal przychodziły! - denerwuje się Jerzy Górnikowski. - Jak to możliwe!? Na szczęście dostałem ostatnio z kliniki specjalną dostawkę. Dzięki niej urządzenie medyczne można bezpośrednio podłączyć do prądu z ominięciem telefonu.

Połączenia źle zakwalifikowane
Maria Piskier, szefowa Śląskiego Biura Prasowego Telekomunikacji Polskiej

Po ponownym przeanalizowaniu sprawy roszczenia pana Górnikowskiego zostały uznane w całości. Skorygowane zostały opłaty za połączenia z numerem 0080063380000 w kwocie 16,05 zł.

Źródłem nieprawidłowych połączeń było podpięte do telefonu i nieprawidłowo skonfigurowane urządzenie Medtronic Virtuoso II DR, monitorujące stan zdrowia za pomocą przesyłu informacji drogą telefoniczną do kliniki. Urządzenie o stałych porach wykonywało połączenia z numerem 0080063380000.

Od połowy września 2011 r. klient już nie posiada tego urządzenia i w billingu nie ma już tych połączeń.

Połączenia z ww. numerem zostały błędnie zakwalifikowane przez system billingowy, jako połączenia Country Direct, mimo iż w spisie numerów nie ma takiego numeru (błąd systemu).

Skorygowano zatem wszystkie opłaty za połączenia zakwalifikowane błędnie jako Country Direct w fakturach od czerwca do października 2011.

Pan Górnikowski otrzyma pismo z wyjaśnieniem sprawy oraz przeprosinami. Mam nadzieję, że rozwiązanie sprawy zadowoli p. Górnikowskiego.

Najpierw reklamacja, potem skarga
Piotr Dziubak, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Czytelnicy w podobnych sytuacjach powinni w pierwszej kolejności złożyć reklamację do danego operatora. Jeżeli reklamacja nie zostanie uwzględniona, można napisać też skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a wtedy my wystąpimy do operatora z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Dobrym rozwiązaniem jest zablokowanie połączeń z numerami rozpoczynającymi się od 0 700 i 0 800.

Warto wiedzieć, że wkrótce wejdzie w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, która będzie miała ogromne znaczenie dla posiadaczy telefonów komórkowych. Po zmianach w prawie każdy operator będzie zobowiązany na życzenie abonenta nałożyć blokady na numery o podwyższonej opłacie, z którymi nie chcemy się łączyć ani wysyłać SMS. Każdy klient będzie mógł zablokować wszystkie takie połączenia lub nałożyć blokady w zależności od ceny i charakteru usługi. Przykładowo, możemy mieć możliwość wysyłania charytatywnych SMS-ów, a blokada zostanie założona na numery powią-zane z grami, konkursami itp.

* CZYTAJ KONIECZNIE
RYJEK 2011 - WIDEO Z NAJLEPSZYMI SKECZAMI RYBNICKIEJ JESIENI KABARETOWEJ I ZDJĘCIA ZZA KULIS - ZOBACZ KONIECZNIE I BAW SIĘ DOBRZE
CZY STADION ŚLĄSKI POWINIEN ZMIENIĆ NAZWĘ? SPRAWDŹ, KTÓRE FIRMY SA ZAINTERESOWANE OBJĘCIEM PATRONATU

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Głos czytelnika: Połączenia "widma" na rachunku Telekomunikacji Polskiej - śląskie Nasze Miasto

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto