Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nasze urzędy na razie nie planują zwiększenia liczby pracowników

Rafał Kuś
W  Wydziale Finasowym Urzędu Miasta w Kłobucku pracują dwie osoby
W Wydziale Finasowym Urzędu Miasta w Kłobucku pracują dwie osoby fot. Rafał Kuś
W kłobuckim Urzędzie Miasta w przeciągu dwóch lat wzrosła liczba urzędników. Obecnie magistrat zatrudnia 64 urzędników. W 2010 roku przeznaczono na ich wynagrodzenie z budżetu gminy blisko 2, 8 mln zł.

- Większa liczba urzędników wynika ze zmian ustawowych i nowych zadań, które się im powierza - twierdzi Sylwia Piątkowska, sekretarz UM w Kłobucku.

Niedawno do użytku urzędu oddano budynek przy ul. Zamkowej 12. Przeniosły się tam wydziały: Jednostka Realizująca Projekt, Rozwoju i Funduszy Europejskich, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa.

Dwa lata temu do kłobuckiego magistratu zawitała kontrola PIP. - Inspektorzy nakazali nam poprawienie warunków pracy i przyjmowania petentów - wyjaśnia burmistrz Nowak.

Uwagi inspektorów dotyczyły przede wszystkim pomieszczeń, w których działał Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Petenci przychodzili tam w sprawach prywatnych i rodzinnych. Musieli więc mieć odpowiednie warunki do rozmowy z pracownikiem.

- W jednym pokoju przebywało 6 osób, co jest niezgodne z dyrektywami unijnymi - podkreśla burmistrz Kłobucka Krzysztof Nowak.

Gmina miała dwa wyjścia. Albo rozbudować budynek urzędu, co wiązałoby się z kosztami w granicach 7-8 mln zł, bądź wyremontować budynek na Zamkowej.

W gminie Panki, urząd zatrudnia 19 urzędników. - Mimo, że zwiększa się ilość zadań do realizacji liczba urzędników utrzymuje się na stałym poziomie od wielu lat - twierdzi Stanisław Kierat, sekretarz Urzędu Gminy w Pankach

Więcej urzędników zatrudnia Urząd Gminy w Miedźnie. W magistracie pracują cztery osoby na stanowiskach kierowniczych i 18 urzędników.

Najwięcej urzędników zatrudnia Starostwo Powiatowe w Kłobucku. W tym roku na 99 urzędników, w tym starostę, wicestarostę i dwóch etatowych członków zarządu, starostwo wyda z budżetu ponad 5 milonów złotych.

W tym roku zatrudniono na pół etatu radcę prawnego.

- Nie planujemy dalszego wzrostu zatrudnienia, choć do realizacji niektórych nowych zadań, np. z zakresu ustawy o informacji przestrzennej która weszła w życie w tym roku, wskazane jest zatrudnienie nowych pracowników w wydziale geodezji - informuje Maciej Biernacki, sekretarz Starostwa Powiatowego w Kłobucku.

Biernacki tłumaczy, że wydatki na urzędników, spowodowane są realizacją zadań starostwa z zakresu administracji samorządowej. - Około 70 % zadań realizowanych przez starostwo to zadania z administracji rządowej. Dotacja na ten cel zaspokaja około 10 % wydatków. Coraz więcej zadań rządowych jest przekazywanych jednostkom samorządu, ale nie zapewnia się wystarczających na realizację tych zadań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na klobuck.naszemiasto.pl Nasze Miasto