Aplikacja została wykonana przez wybraną w przetargu firmę Mobile MS, mającą na koncie współpracę m.in. ze spółką PL.2012, Polską Organizacją Turystyczną, Teatrem Wielkim w Warszawie, Małopolskim Instytutem Kultury i województwem Łódzkim.
„Królika Goń” korzysta z technologii GPS, którą nawiguje turystę po ulicach Gniezna i pomaga odszukać kolejne elementy Traktu. Dzięki punktacji za kolejne odkryte punkty, użytkownik może zdobywać kolejne rangi: woj, tarczownik, konny, kasztelan, książę i wreszcie król. Ważny jest także aspekt edukacyjny – „odkrywając” kolejny element szlaku, użytkownik otrzymuje historyczne pytanie. Jeśli odpowie poprawnie, zdobędzie większą ilość punktów.
Aplikację najłatwiej pobrać wchodząc na stronę krolikagon.gniezno.eu, i wybierając odpowiednio „Pobierz z Google Play” dla telefonów z systemem Android, lub „Pobierz z AppStore” dla aparatów z iOS.
Firma Mobile MS wykonała także aplikację obsługującą trzy multimedialne infokioski, które na trasie Traktu Królewskiego pojawiły się na końcu października. Wszystkie treści obu aplikacji zostały przygotowane w trzech językach: polskim, angielskim oraz niemieckim. Łączny koszt wykonania infokiosków oraz aplikacji mobilnej wyniósł 395 937 złotych.
Przypomnijmy, że na wykonanie elementów Traktu Królewskiego, Urząd Miejski w Gnieźnie pozyskał około 2 mln 150 tys. złotych w ramach projektu „Rozwój kluczowego szlaku dziedzictwa kulturowego województwa wielkopolskiego pn. Szlak Piastowski”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Liderem projektu jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?