Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny. Wielka inwestycja kolejowa na półmetku [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Modernizacja linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do półmetka
Modernizacja linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do półmetka Mat. PKP PLK
Ponad 400 mln zł - tyle warta jest modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem. Prace zbliżają się do półmetka. Do tej pory w ich ramach przebudowano 50 km torów, wymieniono 45 rozjazdów oraz wykonano nowe perony na pięciu stacjach i przystankach.

Jak zaznacza Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, roboty prowadzone są bez wstrzymywania ruchu kolejowego, obok kursujących pociągów.

- Z 85 km przebudowano już około 50 km torów i wymieniono 45 rozjazdów z wszystkich 80. Na 50 km torów zamontowano nową sieć trakcyjną - wylicza.

- Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru (PUN) oraz oczyszczarki tłucznia, ułatwia realizacje i postęp prac - podkreśla Mirosław Siemieniec.

Rzecznik PKP PLK wskazuje, że po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze). - Roboty torowe prowadzone są na stacji Kędzierzyn-Koźle oraz odcinku Przywory Opolskie - Opole Groszowice - mówi.

Bezpieczniej i wygodniej dla podróżnych

Modernizacja linii E30 to nie tylko wymiana torów i trakcji. To również przebudowa peronów na łącznie 10 stacjach i przystankach.

- Z nowych, wygodnych peronów można korzystać na stacjach Zdzieszowice, Gogolin i Górażdże oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace są na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Grotowice - informuje Mirosław Siemieniec.

- Wszystkie perony po zakończeniu robót będą dostępne dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Na trzech stacjach - w Zdzieszowicach, Gogolinie i Opolu Groszowicach - oraz na przystanku Opole Grotowice będą windy - zapowiada.

Na tym nie koniec. - Na stacji w Gogolinie zostanie wybudowane przejście pod torami. Obiekt będzie służyć nie tylko podróżnym, ale zapewni też w mieście dodatkowe, bezpieczne przejście pod linią kolejową. Na przystanku Opole Grotowice zostanie przebudowana kładka. Poza schodami, dostęp do peronów ułatwią windy - mówi rzecznik PKP PLK.

- Inwestycja PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przebudowa objęła 27 przejazdów. Skrzyżowania będą miały nową nawierzchnię, a niektóre zostaną wyposażone w monitoring - dodaje Mirosław Siemieniec.

Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny

Prace na linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle wystartowały we wrześniu 2018 roku. Inwestycja zbliża się do półmetka, a ma być gotowa jesienią 2021 roku.

Obecnie trasą tą kursuje nawet 90 pociągów na dobę. Przebudowa odcinka ma zwiększyć jego przepustowość.

- Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz. - zapowiada Mirosław Siemieniec.

To z kolei sprawi, że znacznie skróci się czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla. Obecnie to około 50 minut. Po zakończeniu prac ma to być około 25 minut.

Wartość zadania to 412 mln zł.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny. Wielka inwestycja kolejowa na półmetku [ZDJĘCIA] - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto