DOŻYNKI POWIATU KŁOBUCKIEGO 2018. Wszystkie ZDJĘCIA
Kiedy zakończą się wszystkie prace związane z budową nowego odcinka autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami i Częstochową i obwodnicą miasta? Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad wierzy, że nowa trasa będzie w pełni przejezdna w 2019 roku, ale te plany mogą pokrzyżować kolejne problemy towarzyszące inwestycji.
Najnowszy problem to konieczność rozebrania dwóch wiaduktów nr 361 i 362, które miały powstać w ramach węzła „Częstochowa Jasna Góra”, który leży już na terenie gminy Kłobuck, a dokładnie w Lgocie. Tak ą też nazwę nosił wcześniej ten węzeł i pomimo apelu naszych samorządowców jego nazwa została zmieniona.
– W związku z negatywnymi wynikami badań laboratoryjnych konieczna będzie rozbiórka ustrojów nośnych (płyt) wiaduktów WD-362 i WD-361 na jezdni prawej. Pozostałe elementy wiaduktów spełniają stawiane im wymagania techniczne i nie będą rozbierane – informuje Dorota Marzyńska-Kotas z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA czeka na harmonogram prac związanych z rozbiórką i odbudową wiaduktów. W tej chwili trudno mówić o jakichkolwiek konkretnych terminach.
co z terminami?
We wtorek usiłowaliśmy się skontaktować z wykonawcą inwestycji, Salini Polska. W centrali firmy skierowano nas z pytaniami do kierownika budowy, ale ten poinformował nas, że nie jest upoważniony do udzielania informacji i odesłał nas z zapytaniami do GDDKiA.
O problemach z wiaduktami informowaliśmy już w czerwcu. Wówczas to Wydział Technologii – Laboratorium Drogowe GDDKiA Oddział w Katowicach uzyskał negatywne wyniki badań laboratoryjnych wytrzymałości na ściskanie R28 próbek betonowych, pobranych podczas betonowania ustroju nośnego obiektów WD-362 oraz WD-361 na jezdni prawej.
Wykonawca starał się przekonać GDDKiA, że wiadukty spełniają normy zgodne z podpisaną umowę, przedstawiając m.in. dokumenty z Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej. Jednak dyrekcja po przeanalizowaniu wszystkich analiz i ekspertyz oraz dokonaniu własnych pomiarów zdecydowała, że wiadukty trzeba będzie rozebrać i wybudować od nowa.
GDDKiA przekonuje, że kłopoty z wiaduktami nie wpłyną na termin oddania do użytku autostrady. Jej zdaniem rozebranie wiaduktów nie powinno wpłynąć na opóźnienie prac na odcinku „F”, który według planów ma zostać zakończony w trzecim kwartale 2019 roku.
Odcinek od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem) o długości ponad 20 km realizuje konsorcjum firm Salini i Todini. Zgodnie z umową autostradową obwodnicą Częstochowy mieliśmy pojechać w przyszłym roku. Termin jednak może ulec zmianie z uwagi na dodatkowe prace rozbiórkowe i ponowną odbudowę obiektów. Wykonawca przed przystąpieniem do naprawy musi przedstawić harmonogram prac. Jak na razie drogowcy uważają, że mimo problemów na A1 termin zostanie dotrzymany.
Cały odcinek autostrady A1 z Rząsawy do Pyrzowic, który będzie pełnił funkcję obwodnicy Częstochowy liczy 57 km długości.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?