Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Święta z marketu

Maciej Hasik
Z jednej strony zastrzegamy się, że reklamy na nas za bardzo nie działają. Z drugiej, znowu na święta wydamy więcej. Tradycja czy głupota ?!

Według raportów naukowców, na tle atmosfery panującej w innych krajach europy, Polacy są umiarkowanymi optymistami. Znajduje to odzwierciedlenie w nastrojach w związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia. W 2011 roku przeznaczymy na zakupy o 150 zł więcej niż w ubiegłym. Od tej średniej nie odbiega nasz powiat.
- Nie wyobrażam sobie, żeby oszczędzać jeszcze na świętach - podkreśla Anna Zielińska robiąca zakupy w jednym z kłobuckich dyskontów. - Cały rok się oszczędza, to chociaż w święta można poszaleć.
A to szaleństwo bije ze sklepowych witryn nam po oczach już...od połowy listopada.
- To taki mechanizm firm sprzedających, który ma w nas wzbudzić chęć obdarowania kogoś - tłumaczy dr Magdalena Szwed, socjolog z Akademii Jana Długosza w Częstochowie. - Dobrze jeśli chęć obdarowania wynika z potrzeby bliskości, a nie tylko z działania reklamy.
I tak chyba traktujemy pojawiające się w witrynach listopadowe, świąteczne akcenty.
- U nas to jest jeszcze spokój, tylko napój z Mikołajem - uśmiecha się pan Zygmunt z Kłobucka. - Ale choćby w takiej Częstochowie, to są miejsca, gdzie stoi już choinka. Nie dajmy się zwariować.
Przyłączamy się do apelu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na klobuck.naszemiasto.pl Nasze Miasto